Våfflor

Innan ja lägger mig nu, tänkte jag uppa lite, ja å morsan gjorde nämligen våfflor för första gången idag. Jag har nämligen aldrig ätit våfflor, och min mamma har aldrig gjort våfflor. så där hade vi i skåpet ett oanvänt våffeljärn, så vi bestämde oss för att laga glutenfria våfflor! (säger man baka lr laga?)
Jag hittade ett recept på coop's hemsida men det blev inte tillräckligt många, bara fem faktist =/
Men självklart upprepade vi receptet fyra gånger om ;)

Våfflor, glutenfria

 

 

tillagningstid ca 30 minuter

Ingredienser

 75 g margarin, fast eller 3/4 dl flytande
 2 dl majsena (Maizena)
 1 dl glutenfri fin mix
 1 tsk bakpulver
finns som ekologisk vara1 1/4 dl mjölk
 1 dl vatten


    

Tillagning

Smält det fasta margarinet och låt det svalna. Blanda majsstärkelse, glutenfri fin mix, bakpulver och mjölken till en jämn smet. Tillsätt vattnet och smält eller flytande margarin.


Hetta upp ett våffeljärn. Pensla laggen väl första gången med lite margarin. Sedan behöver den knappast smörjas. Lägg på 3/4 - 1 dl smet, bred ut den något och grädda våfflorna gulbruna. Lägg dem var för sig på ett galler.


Receptet taget från coop




De blev skiiiit goda och fina måste jag säga =)
 
 Väldigt mysigt måste ja säga lätt att jag ska köpa mig ett våffeljärn när jag flyttar hemmifrån! Så satt vi och fikade morsan med sitt te och tydligen hade vi cappucino, så det drack jag=) Blivit lite av en kaffe älskare. Har nog colombianen att tacka för detta ! Morr^^^ Sist men inte minst så bjuder jag på den hära bilden dåå, jag å morsan, gottegrisarna =) mitt bleka fejs ja dt e ja dt! med galaxen av finnar på pannan=) jätte trevligt! Jävla hormoner!"#¤%

Anyhow!! ja ska slagga nu börjar klockan ett imon så jag får sova ut inatt iaf! Take care u crazy kidz! Mom's out!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Hej Anita!

Tänkte bara fråga vad du ska döpa din baby till, alltså om det är en pojke eller flicka!

Puss

2008-07-09 @ 14:43:35
URL: http://yayis.blogg.se/
Postat av: LAACY

fan va du gjorde mig sugen på våfflor nu!!!!

2008-07-11 @ 16:16:01
URL: http://mami89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0