Broshan e kändis =P

titta vad jag hittade på gp.se attityds sida... finally getting som recognition säger jag bara!!




Veckans MP3
23 OKT 2008


Jag har alltid varit skeptisk till låtar som tillägnas diverse hemorter (statsdelar eller "hoods"). Det ballar oftast ur och diskussionen kring vilket "hood" som är hårdast går igång. Hjärndöda diskussioner som alltid slutar på en dagisnivå. Men det finns en grupp i denhär staden som lyckades överaska mig, X.O (uttalas EKKIZO). När låten "Deregna" (Angered bokstaverat baklänges) släpptes för några år sedan ändrade jag uppfattning. Det här var inte en av alla de där "jag-skryter-om-min-hood"-låtarna. Det här låg på ett helt annat plan. "Deregna" kändes djup och trovärdig. En blandning av människoöden, förluster, sorg men även hopp och gemenskap. Genomarbetat. Videon till låten kan ni se här nedanför.



Gruppen X.O består av rapparna Rodrigo Pozo (25), Ivan Ahumada (25) och producenten Kristian Vanhanen (24). Killarna har synts på en hel del spelningar runtom i Sverige och har bland annat arbetat ihop med artister som Masse, Stor och Allyawan. X.O's musik kan i stora drag beskrivas som humoristisk och ärlig och dagens bidrag, Älskar att Hata, är inte ett undantag. Spåret är producerat av RoyalStreets Entertainment och lyriken står respektive rappare för.

Lyssna: X.O - Älskar att Hata
Mer: X.O




Skrivet av Viktoria Tomic på GP / Attityd / Street

Me so proud of you storebror!!! xD

Kommentarer
Postat av: Mikaela Olguin

Den här låten har jag på mp3:n .. älskar den, vet inte varför. Jag kommer liksom från stockholm. Men den är så grymt bra.. men det tog mig 20 år att förstå "Deregna"-konseptet :P

2008-11-14 @ 08:32:37
URL: http://mikz.blogg.se/
Postat av: Anonym

ekkizo is the shit!

2009-11-22 @ 00:42:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0