nått kewl

** taget från LAACY **

Graviditeten

*Vilka var dina favorit kläder? leggins å tröja över=)
*Vad var din/dina favorit rätter? : hmmmm inget speciellt egentligen men jag dödade isglass!!
*Vad var dina/din favorit dryck? : apelsin juice
*Vad tyckte du inte om? : jag tyckte inte om mcd jag fick kvällningar varje gång vi gick in dit!! ush!
*Var det någon favorit rätt som ändrades? : nej
*Vad var du mest sugen på? : glass glass glass
*Hade du halsbränna? : självklart!
*Hade du foglossning? : like a bitch
*Hade du sammandragningar? : mot slutet bara
*Mådde du illa? : aah i början bara fifaan
*Vilken sovställning var bäst? : på sidan med en kudde mellan benen.. men ville sova på ryyygg!!
*När var din BF dag? : 3 december

*Gick du över tiden? : nej han kom två dagar för tidigt
*Hur mycket gick du upp i vikt? : 23kg
*Hade du mycket vätska i kroppen? : väldigt.. mina fötter va alltis svullna
*Hur var ditt psyke? : jätte känslig men samtidigt väldigt arg =S
*Gnällde/klagade du? : ja på vem klagade jag inte ?
*Vad trodde du det var för kön? : min första känsla när ja fick reda på att jag var gravid kände jag pojke  men sen sa alla att dt skulle säkert bli en flicka så jag föll för grupptrycket typ =P
*Visste du vad det var för kön? : det tog jag reda på ett könsultraljud.. kunde inte hålla mig 
*Hur låg ditt SF mått? : minns inte...
*Var du rädd för något? : jaaa verkligen för att nått skulle hända min bebis.. fick höra så mkt.. vad som helst kan ju hända när man e tjock å gravid.. typ ramla få en smäll på magen... bli sjuk osv..
*Hur ville du att din förlossning skulle se ut? : så som den såg ut =) lugn med lite smärtor;)
Hur ser du på graviditeten idag? : det e fan det bästa som finns! ska lätt göra de igen även fast dt va tungt.. dt e sååå värt dt!

Förlossningen

*När började din förlossning? : kl8:00 den 1december
*Hur började den? : det började med smärtor söndagen den 30november runt 17:00 å blev bara värre å värre
*När åkte du/ni in till förlossningen? : åkte? hahah jag GICK till förlossnigen :) vi gick 03:45 va framme 04:00 då ja fick en morfin spruta för att ja skulle få sova lite innan jag fick ett förlossnings rum..
*Varför? :  för det gjorde så jävla ont och smärtorna började bli tätare
*Vem/vilka åkte du in med? : C gick med mig.. sen vid 9-10 tiden kom min syster och min mamma.. sen hade jag inte koll på någonting men tydligen va min pappa och mina två änglar anna & eva där utanför oxå och väntade på lilla alex=)
*Fick du/ni åka hem igen? : nope..
*Vilket sjukhus skedde förlossningen på? : Mölndals sjukhus i Göteborg 
*Hur mycket var du öppen när ni kom in? : 2cm
*Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen? : Jag minns inte så värst mkt men jag gnällde mest ¨å va en riktig hagga mot dom flesta.. när jag fick hoppa in i badkaret va jag snäll sen fick jag ju epuderal så jag kände inte ett piss när alex.. skrek knappt=).
*Vilka/vilken var med under förlossningen? : I början var det ju jag å C bara sen kom mamma å syrran sen min pappa och två kompisar.. men jag minns att min systers man oxå kom förbi en sekund med barnen när jag hade fått epuderalen å sa lyckatill men sen stack dom...
*Tog du nått smärtstillande? : Först morfin, sen körde jag lustgas från 8-19 så fick jag epuderalen
*Grät du? : HAHA när alex kom ut.. JA som en galning! 
*Vad tyckte du var jobbigast? : Värkarna och när jag krystade.
*Var du rädd för något? : att alex skulle få navelsträngen runt halsen (vilket han fick men dt gick bra) och att jag skulle spräckas helt upp till röva =P.
*Hur lång tid tog det? : från att vi kom till sjukhuset tills han kom ut 18 timmar...
*Hur ser du på förlossningen idag? : dt e inte å leka med SMÄRTA!! men det är sååå värt det kommer helt klart gå igenom det igen =).


Barnet

*Vad blev det för kön?: En söt liten pojke! =D
*Hur mycket vägde barnet? : 3150g
*Hur lång var barnet? : 49cm
*Vad var huvudomfången? : kommer inte ihåg men en massa hår hade han iaf =)
*Hur mådde barnet? : jätte bra xD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0