10 månader och duktigast i världen!

Idag var den 10 månader sen min lilla Alex föddes. Min solstråle! Vad skulle jag göra utan honom? Ouff gud vet! Min räddare i nöden, min lycka, mitt hopp, mitt allt! Han Har lärt sig otroligt mycket för att vara 10 månader, tycker jag iallafall. Tänkte jag skulle skriva en lista här på grejerna han kan!

Alex har:

- Lärt sig krypa, han kryper runt som en dåre jätte snabbt

- Börjat klättra upp på gå-stolen från ingenstanns, samt andra ställen. Klättra upp för lådor stolar osv.

- Fattar hela grejen med bord. Att man ska vara försiktig när man är under ett bord och ducka så att man inte slår sig.
- Lärt sig säga "Mamma" jätte tydligt.
- Börjat peka på allt och säger "Ta-Ta" titta kommer snart tror jag =)

- Lärt sig stå stadigt. Han håller i sig i bordet med en hand och lutar sig sakta mot soffan så tar han ett steg och tar emot sig med den andra handen. Snart går han !

- Börjat med att sova hela natten. Han dricker sin sista välling runt 22-23 tiden och sover till 8 på morgonen. Ibland blir det sovmorgon till 9.

- Han äter både burk och vanlig mat. Gillar mer vanlig mat för smaken. Men diggar även burk. Han e matvrak han äter allt jag ger honom. Hahaha

- Säger "brrrrrrrrrrr" när han leker med bilar och så kör han runt som.

- Han ÄLSKAR att leka med boll. Han puttar dom så springer han efter och puttar bort dom igen.

- Han har tre tänder. Två där nere och en hugg tand på vänstra sidan. Han håller på att få den högra hugg tanden nu också. Man kan se den, snart är den ute helt.

 

Ja det är bland annat det han har lärt sig. Det sitter lite still nu i huvudet på mig ska nog ta en power napp nu när Alex ligger och sover. Så Laaaaaaater!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0