blääääää

Skrev dessa inlägg igår under dagen men vet inte varför dom inte publicerades :S WIERD men här är dom iaf !
deppiga dagar deppiga inlägg typ =P



Ush dessa mörka långtråkiga kalla dagar! Så ensamt och typ tyst :| Lite wierd med tanke på att jag är helt upptagen med Alex och han springer runt med världens enegri och galskricker av glädje. Varför han är så glad vet jag inte men önska han kunde smitta av sin lycka på mig. Det är det absolut underbara med barn. Dom är så oskyldiga och så tacksamma. Dem liksom nöjer sig. Vad som helst kan vara as roligt. Och du kan få minsta lilla leksak eller sak whatever att verka hur grymt som helst. Hans drick mugg tex. han blev lite rastlös så tog jag hans drickmugg och låtstades att det var ett flygplan och gjorde en otroligt dålig ljudeffekt, han bara kolla på mig med världens glimt i ögonen och leende på läpparna och skrattade. Han tyckte det va as roligt. En MUGG? Och förut var han lite små grinig så jag gav han en bit äpple. Han vräkte i sig den och verkligen njöt. Gick runt och dansade med ett lyckligt ansikte. Sen när han var klar kom han och pussade mig ich vi fortsatte att leka. Rikti livsglädje, livsnjutare.

Så synd att ju äldre du blir desto svårare blir du att behaga. Samma med tron på din religion. När jag var mindre var jag så himla troende. Kyrka varje söndag, biktade mig hyftas ofta, bad nästan varje kväll. Vad hände? Det är exakt som dom säger i filmen "Dogma", Tro är som ett glas med vatten liksom. När du är liten så är glaset litet och vattnet fyller glaset snabbare, ju äldre du blir desto större blir glaset och samma mängd med vatten fyller inte glaset längre. True that! Min tro försvann helt o hållet. I BLAME KNOWLEDGE!

Ju smartare man blir desto dummare blir man, låt mig förklara... Ju mer du får reda på om hur allt fungerar ju svårare är det för dig att tro på saker. Det finns så mycket skut i världen att du tillsist inte vet vad du ska tro på, man blir frustruerad på hur saker styrs och hur maktlös en människa är. Gaaah men blir dum helt enkelt. Vissa dagar är det jättelätt att njuta av livet och ba liksom carpe diem. Spelar ingen roll hur mycket skit det finns runt om dig. Du är du, du har din egna vilja, du fattar dina egna beslut, du bestämmer om du är glad, se alltid livet från den ljusa sidan osv.. Men andra dagar som dessa. ååååhh va störande allt är. TV, vädret, systemet. Jaja nu råkade jag flumma iväg och skriva ett jätte långt inlägg. Sry bout that! Ska städa, laga nått gott, dricka te, ta en cigg sen sova. Alex har somnat här bredvid mig så ska lägga han i sin säng. Hoppas ni alla hade en trevlig helg!

imon ere dans WIHU!! Där people, livsglädje nr2 (livsglädje nr 1 e ofcouse Alex)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0