Komvux here i come!

Låter så misslyckat med Komvux kan det typ inte heta något annat som ger samma effekt som högskola eller universitet? Nått som säger "ooh va duktig du är" snarare än "ooh va dum du var när du var ung?" hahaha anyhow.. Jag var på studievägledningen i rosenlund där vid feskekyrkan vi åååån haha jaja men där var jag iaf med paula och barnen och tog lite nfo om vad de har att erbjuda inför höst terminen.

Jag är liksom trött på det här räkna-varenda-öre-livet så jag måste fan ta tag i mina unga misstag och få detta gjort. För även om jag ite vill att det ska vara så så är det så... Du kommer ingen vart utan en utbildning. Och är du akademiker så är du one of the lucky ones som äter lite extra till maten. En sån vil jag vara. Så snackade lite med studievägledaren där och kom överens om att den snabbaste vägen till högskolan för mig är flexibla kursr tills jag nått mitt slubetyg. För et sådant har jag inte.. fattas massa poäng så det är det ja ska göra..

Kollade lite på deras kurser o dom har ganska många som verka intressanta och som jag tror jag skulle klara av.. typ det här med datorer.. I gymnasiet fick jag as bra betyg på datakunskap o webbdesign så något i det stuket kan jag läsa distans.. Har inte så svårt för sånt... Sen "barn och fritids kurser har ja jätte lätt för. Jag fick bra betyg på psykologi i skolan och det här med barn och dess utveckling tycker jag är hur intressant som helst. Så får se vad jag väljer osv.. men Kärnämnena som fattas får jag nog läsa i skolan kan inte välja som distans har läst om dom hundra ggr så distans och det funkar INTE verklien inte för mig.

Nu ska jag iväg till mi mormor sen hem och käka något med Alex... Sen drar vi till radar för lite träning.
Time to get my swag on u heard!
Hahaha jalla da ska springa nu bye!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0